Monday, June 7, 2010

Fiesta Nasi Lemak

Pada 4-6 Jun 2010 telah berlangsung acara fiesta nasi lemak di Dataran Putrajaya. Persatuan Cendawan Malaysia telah mengambil kesempatan ini dengan membuka gerai untuk mempromosi cendawan dan masakan-masakan dari cendawan. Walaupun pungunjung ke fiesta tersebut tidak begitu ramai, gerai persatuan mendapat sambutan yang menggalakkan. Semua ahli jawatankuasa persatuan turun padang untuk acara ini. Demo masakan oleh Sinona dan Akmal telah berjaya memikat pengunjung yang hadir.

Gerai Persatuan Cendawan Malaysia
AJK yang bertugas pada hari kedua.
Sinona sedang melayan pengunjung dengan produknya; serunding cendawan, nasi cendawan, cendawan kari kapitan dan air cendawan.
Promoter persatuan, Nas Aqila, sedang mengedarkan sample produk masakan cendawan.
Partner Akmal sedang mengoreng cendawan; cendawan goreng eksotika.
Cendawan-cendawan segar yang turut dijual; cendawan tiram kelabu, cendawan telinga kera dan yang paling spesial cendawan seri pagi ( kiri gambar ).

Promosi kali ini amat menarik kerana berjaya menarik perhatian orang ramai kepada satu cendawan baru. Cendawan yang dimaksudkan adalah cendawan seri pagi. Cendawan ini menjadi rebutan apabila semua cendawan segar yang dibawa telah dibeli oleh orang ramai walaupun harganya RM2.50/100gm. Maklumbalas yang diterima adalah cendawan ini rasanya seperti cendawan busut. Ini sungguh memberangsangkan kerana cendawan busut tidak boleh (belum lagi) ditanam dan hanya boleh didapati pada musim hujan. Jadi siapa yang hendak merasai kelazatan cendawan busut bolehlah mencuba cendawan seri pagi.

Jadi apakah sebenarnya cendawan seri pagi ini? Akan dibincangkan dalam post akan datang.



No comments:

Post a Comment